söndag 26 juli 2009

Idag fick vi lite sovmorgon, jag vaknade kl 07.30 och det var bara att ta på sig mjukisbyxorna och trava ut. Kiss och bajs direkt! Riktigt bra start på dagen. Jag började jobba kl 12 och under tiden jag jobbade åkte Johan till sin bror i Almåsa med hundarna för att leka med Ebbe som är 2 år. Hundarna var riktigt trötta när dom kom hem och har sovit i stort sett hela kvällen. Ville börjar bli riktigt busig nu, imorse välte han vattenskålen som var helt full över hela köksgolvet, när jag la ut handdukar så busade han med dom och sedan kissade han lite på dom också. Badrumsmattan som jag la ut idag låg i en hög några sekunder senare. Han har även förstått att man kan sova i soffan, men har lite problem att komma upp. Väl uppe i soffan (som storebror äger- tror han!) blev det ett jäkla bråk. Nino börjar tröttna på att Ville ska vara överallt :)
En fråga till hundexperter!
Vi hade Nino lös i parken idag och detta brukar vanligtvis inte vara några som helst problem, han går mest och sniffar och kissar överallt. Men idag när han var lös så attackerade han mer eller mindre hundar vid 2 olika tillfällen. Inget aggressivt, men han sprang till dom, skällde och hoppade och vägrade komma på kommando. Vad beror detta på? Att skydda sin lillebror? Att visa upp sig för oss, han kankse känner sig utanför? Eller något annat? Vi försöker göra allt så rättvist som möjligt, kelar vi med Ville så kelar vi med Nino osv... Han är väldigt gubbig.

1 kommentar:

Monica sa...

Hej!
Haha... nu börjar vardagen med Ville träda fram ;-) Att välta vattenskålen tillhörde hans favoritlek även här minns jag nu. Han är duktig han hihi... Jag tror det är så att Nino nog vaktar sin lillebror tror jag. Sen tror jag också han har blivit säkrare sen han sprang runder här hos oss bland alla hundarna. Han upptäckte att det var himla skoj att leka och busa tror jag.