måndag 27 juli 2009

- Vad har hänt här Johan?
- Ja, Ville har lekt!
Jag lämnade en städad lägenhet och när jag kommer hem går jag in i sovrummet där jag möts av ett kaos. Alla leksaker var utdragna från leksakskorgen, hundsängen stod mitt på golvet och i den låg där massa saker som Ville hittar i ett hål (fattas en golvlist i köket) som han sedan sprider runt i hela lägenheten. Bland annat, damm, cementbitar, pappbitar, träbitar och en hel den annat. Den lille vaknar till liv på kvällen och är totalt galen. Idag "juckade" han på mig för första gången - nolltolerans! Börjar dom så tidigt?
Imorgon åker jag och Ville på utflykt, destination Ven! Det ska bli riktigt skönt att komma från stan och slippa jobb några dagar. Och Nino får killdagar med Johan, det kommer han nog att uppskatta :) Problemet med Ville är bara att när han har koppel på sig så går han baklänges. Jag testade ha honom i min väska där jag packat ner allt vi ska ha med oss, men i den finns ju även mat och godis så han höll på att gräva ihjäl sig. Vi får se hur det hela går. Jag har dock inte tillgång till Internet men Johan kanske uppdaterar.
Kan ju även informera er om att Ville bestämde sig för att gå upp klockan 6 imorse. En lång dag måste jag få säga. Phew. Sängen kallar.
En sak till, Ville hoppade för första gången ner från soffan, detta gör han nog inte på ett tag då han slog näsan i golvet och pep en del efteråt. En riktig tuffing!

Inga kommentarer: