lördag 25 juli 2009

Sova, kissa, sova, kissa, äta, kissa, sova...
Så har vår lördag sett ut hittills. Ville är jätteduktig på att kissa och bajsa ute, vi blir lika förvånade varje gång han sätter sig för att kissa. Han har sovit mycket idag men nu har han kommit igång lite, men storebror är dock lite svårflirtad ;)
Vilken skillnad det är att ha valp på sommaren! Nino fick vi i februari och när han skulle ut och kissa var det 1 decimeter snö, och vem vill kissa i snö om man kan kissa inne?
Nästa kisserunda ska halsband och koppel på, vi får se hur det går!
Vi gick och handlade en snabbis och lämnade hundarna ensamma hemma. När vi kom hem stod Nino vid dörren med en viftande svans. Men var är Ville? Ingen i köket, ingen i vardagsrummet, ingen på toaletten, ingen i sovrummet... Jo vänta, lååångt in under sängen ligger Ville och sover. Inte alls ledsen för att vi lämnat honom. Jag är förvånad över hur lätt och bra allt gått. Undra om jag säger samma sak om en vecka?

3 kommentarer:

Moster sa...

Det låter som Ville e mer lika Ascot än Nino! ;) När ni går med honom i koppel så ska ni inte tänka på det.. de flesta sakerna de har svårt för, e det du som håller i kopplet som gör de nervösa!
Härom kvällen var jag ensam hemma och blev rädd för mörkret o när vi gick ute i stadsparken gick jag o skrämde upp Ascot med mina känslor och han blev helt hyper o skrämde mig mer..
Vi människor e oftast boven i dramat! =(

Theodora sa...

Jag bryr mig inte om han har koppel eller inte. Men han går liksom baklänges när vi e ute i koppel plus att han stannar hela tiden för att klia sig, så det e nog mest ovana. Men det kommer med tiden. Idag har han bara kissat inne 1 gång. Hurra för oss!

Monica - Lightschaps kennel sa...

Låter som jag lyckats riktigt bra med "potträningen" hihi. Alla valparna verkar fixa det här med kisseriet riktigt bra ju, inkl dem som är kvar här. Inte en enda pöl inne idag!