tisdag 8 september 2009

Den lille lär sig nya saker varje dag, ibland kan det vara svårt att hoppa upp i soffan men igår det faktiskt på en skutt. Han har fortfarande sina favoritleksaker som han faktiskt inte tuggat sönder än, de bästa är såklart de med ljud i.
Vi läste på Monicas blogg om 14-18veckors perioden och vi märker av allt på den listan :) Klockan 7 på morgonen är det full rulle och han försöker skälla igång storebror som ligger och myser i sängen. Storebror skäller tillbaks, sen e det igång, varje morgon. Vår soffa har blivit ett target när det gäller bitandet, detta gör mig galen! Jag kan säga så mycket som att när jag kilar iväg till skolan någon timme så njuter jag av varje tyst minut, men sen när man kommer hem och möts av två glaga hundar så blir man alldeles varm i hjärtat!
Det är så kul när man verkligen skäller på Ville, när han verkligen gjort något dumt, så kommer Nino och sätter sig bredvid en och slickar och man vet precis vad han menar "ta det lugnt mamma...", han tycker verkligen inte om när man höjer rösten eller bråkar. Nino var ännu värre när han var valp och det är tur att man gått genom detta så man vet vilket resultat man får. För Nino är verkligen helt underbar.
Den klassiska just nu är att Nino ligger i soffan och Ville står nedanför och biter honom i skägget och i öronen, ja ni kan ju tänka er vilket jäkla liv...

1 kommentar:

monica sa...

Jag känner igen varje ord du skriver hihi... så har vi det också här! inte lätt med valp i den åldern. Just nu har jag alldeles tyst runt mig för alla hundarna är i hundgården. Just nu njuter jag av tystnaden fast saknaden efter dem runt mina ben är stor. Kram till er alla. Har du anmält dig till valpkurs i oktober i Malmö? gör det nu om ni vill ha en plats. Kunde inte för mitt liv få plats för er denna omgången då vi var för sent ute.