onsdag 16 september 2009

Skogen

Klockan 9,30 kom min syster och plockade upp mig och hundrna. Bokskogen nästa! Vi hoppade av vid parkeringen (brukar inte själv göra detta, men eftersom vi hade barnvagn idag så blev det smidigare), det var vi och ungefär 1000 barn som hade antingen orientering eller bara fika. Vilket väder, perfekt skogsväder. Vi gick och gick, men kunde dock inte släppa hundarna då det verkligen kryllade av småbarn.. Vi blev ganska snabbt kaffesugna så efter vi gått i 40 min hittade vi ett perfekt ställe där solen lös på oss. Jag kopplade hundarna i en pinne då jag trodde att dom skulle vara helt slut, en icke, båda hade spring i sina små ben så jag släppte dom och dom sprang runt, runt, runt... Där satt vi i en timme ungefär, sen gick vi till bilen. Vi var ute samanlagt i 2 timmar och Ville totaldeckade i bilen. När vi kom hem var det mat för Nino och sängen för båda två. Kl 15 kunde jag inte hålla mina ögon öppna längre så jag la mig i sängen bredvid Nino och vaknade kl 18 när Johan kom hem. Hundarna hade alltså sovit i 6 timmar. Vi gick en runda till affären för jag skulle häma skolböcker och hundarna rastades. Nu äe det ett jäkla liv på dom ska ni veta. Nino hade nog velat sova i 4 dagar, men med detta odjuret får man aldrig lugn och ro..





Inga kommentarer: