tisdag 22 september 2009

En kort dag i skolan för mig, skönt för oss alla tror jag! När jag kom hem fick Ville mat och sedan tog jag ut dom på en promenad. När vi skulle gå hem tyckte jag att det var så skönt väder så jag släppte hundarna på gården så de fick leka av sig ordentligt! Det är så kul att se att de faktiskt leker på riktigt nu. Inget skällande, inget bråk. De jagar vandra och så fort Nino kommer i närheten så lägger sig Ville ner, men eftersom han är upp i så hög fart så blir det kullerbytta varje gång. Jag satt och skrattade högt för mig själv. Vi har även en fontän i form av en sten som det sprutar vatten ur på toppen av den, eller nja, hur man nu förklarar. Både Ville och Nino sprang och drack ur den hela tiden, Ville ställde sig även upp och kramade om den, så han är alldeles blöt nu. Efter 45 min var båda helt slut så vi gick upp, nu sover dom båda två. Det finns inget bättre än denna tystnad. För då vet man att man har två nöjda hundar.
Vi har däremot ett problem och det är att Ville käkar upp vår post. Jag tror att jag kommer få göra en provisorisk brevlåda och lägga utanför dörren.. Idag var det inget viktigt, men han har tex tuggat på ett papper från polisen som jag ska ge till skolan när jag ska praktisera. Det kommer ju bli lagom pinsamt att lämna in ett halvt uppätet papper. Hahaha..
Jag hittar fortfarande inte laddaren till min kamera, men ikväll ska jag faktiskt leta upp den, för någonstans finns den. Vill ha med mig kameran imorron när vi ska till Eslöv.
När jag satt där ute på gården fick jag ännu mera ångest att vi inte har en riktig trädgård till våra hundar. Vi måste flytta!

Inga kommentarer: