söndag 15 november 2009

Om en månad och 9 dagar är det julafton, och Johan fyller år dagen efter. Jag älskar när det finns en tidspress, annars får jag ingenting gjort. Eftersom man snart ska hänga upp julstjärnor, så betyder det att man måste putsa fönster och eftersom man kletar när man målar fönsterna så är det bättre att måla innan man putsar, ja ni fattar. Så igår målade jag klart alla fönster i vardagsrummet, och idag ska jag måla bakom fönsterna, det är nog snäppet jobbigare och tråkigare. I veckan ska jag ge mig på balkongdörren i sovrummet. Jag förstår inte att människor inte målar fönster, lister osv... Jag har nog ärvt det från min mamma som är tokig i sånt. Samt att man pillar bort alla handtag, skruvar, tejpar ordentligt osv.. Detta har även smittat av sig på Johan, för igår när han stod med svinto och rengjorde handtagen så förstod han inte hur man kunde vara så dum att måla när sånt sitter kvar. Jeeeej!
Så nu ska jag sätta på en kopp kaffe, käka lite frukost (om man får kalla det så), och sedan sätta igång. Man måste hålla på så länge glöden finns.

Inga kommentarer: