söndag 15 november 2009

Övertrötthet hos hundar?

Man borde inte jämföra hundar med barn, men när man har/haft en valp så är man så redo man kan vara för att ha barn.
Ville har sina rutiner, det är samma visa vartenda dag. På morgonen ställer han sig på bakbenen vid min sida, bara för att han vet att jag vaknar av det, så jag bär upp honom, sen kliver han över mig och lägger sig på Johans sida och mornar sig tills vi (läs jag) är redo för att gå upp. Då är det mat, kiss och bajs, sen är han vaken i typ 1-2 timmar sen är det dags för en powernap. Får han inte sova i lugn och ro efter 1-2 timmar blir han galen. Han skäller, springer runt och biter i oss. Då får man lägga honom ner och klappa lugnande på magen så han tar det lugnt, då somnar han.

Finns det nått som heter övertrötthet hos hundar? Ville har sina rutiner, som sagt, och får han inte sova på sina speciella tidpunkter blir han galen. Han vill helst av allt ha det alldeles tyst runt omkring sig när han ska sova. Därför är det superbra att hålla honom vaken länge om man ska lämna honom ett tag, för då sover han garanterat!

Har ni liknande problem?


Idag tog både jag och Johan svinis-sprutan, det var bar strukurerat på vårdcentralen så när man satte sin fot där så blev man indragen i ett rum och shoff sa det så var det klart. Jag höll på att svimma då jag hatar sprutor och har nog inte tagit någon spruta eller liknande sedan stelkrampen för 13 år sen, jo jag har haft dropp och det var jädrans äckligt att ha en plastslang på handen. Usch!

Iallafall. Vi gick hem och jag skrattade lite för människor som blivit sjuka, vilken viking jag är tänkte jag, hahaha, tji fick jag som efter nån timme inte kan röra min vänsterarm. Riktigt jobbigt, ont som bara den och lite svullen är den också. Johan har varit ute idag och på väg hem blev han lite febrig så nu ligger han och tycker synd om sig själv.


Vi fick målat klart fönsterna i vardagsrummet idag iallafall, vilket är riktigt skönt. Nu ska det målas bakom fönsterna också, sen e det klart. Känns så där att fixa sånt här i denna lägenheten eftersom jag redan bor någon annanstans i mina tankar, men för att sälja så måste vi fixa till här hemma, och vem vet, efter några omgångar på tippen och så, så kankse jag kan börja trvias igen.


Guud, vilket långt inlägg! Och jag fortsätter...


Jag ringde till mitt gamla jobb i veckan och sa att jag vill jobba MYCKET, och nu är jag på vikarielistan (trodde att jag redan stod med på den, hmm) och nu jäklar ska jag jobba, hur mycket jag än hatar dumma kunder. Och med alla mina pengar (hahaa) ska jag antingen spara till en resa eller om vi inte kan köpa ny lägenhet på ett tag så ska jag göra en total makeover på sovrummet. Jag vet exakt hur det ska se ut. Dobido. Såklart vill jag hellre köpa en ny lägenhet, men vi får se vad som händer.


Det är mycket i min hjärna just nu, gör jag rätt med att plugga nu, vill jag verkligen detta, hur gör jag för att hitta inspiration, sen vill jag ju att allt ska vara som vanligt här hemma också, och mitt uppe i allt så har min mormor blivit sjuk, så just nu är jag inte så klart i skallen. Men det kan bara bli bättre, hur jag än vrider och vänder på det.


Hahaha, hoppas ni orkat läsa allt :) Iofs bara en massa skitsnack!


Inga kommentarer: