söndag 18 oktober 2009

Ensamt

Nu gick Nino och Johan iväg och lämnade mig och skrutten hemma själv. Så himla tråkigt att missa en middag. Jag brukar vara med på allt och hatar att missa sånna här saker.
Jag lagade precis min söndagsmiddag bestod av makaroner med smör, salt och ost. Riktigt flottigt och inte alls lika gott som jag tyckte för 6 år sedan när jag levde på det.
Jag fick mitt nya schema igår och jag sitter nu och försöker planera in en Englandsresa men jag tror att det får bli när jag har "jullov". Jag kan ju inte åka dom närmsta veckorna pga Ville, sen är det faktiskt nästan jul :)
När jag ser andra hundar leka med sin matte blir jag alldeles ledsen för det känns som man missar jätte mycket under den här tiden som Ville är dålig. Alla skogspromenader som inte blir av osv. Lite tråkigt faktiskt. Idag tycker jag att han går bättre på benet, vilket är skönt. På fredag ska vi som sagt ta bort stygn samt träffa hans sjukgymnast så då får vi höra om det ser bra ut eller inte. Och vi ska även få lite "gympa-tips", det kommer säkert gå skit bra :)
Jag kan inte riktigt sluta att tänka på att om inte Ville skadat sig så hade allt varit över imorgon, men så får man inte tänka. Nu är det som det är (sjukt jobbigt), och man får göra det bästa av situationen.
Nu ska jag bädda ner mig i soffan med en bok. Mys

Inga kommentarer: