lördag 10 oktober 2009

Klicka på bilden för att förstora

Nu har jag äntligen kommit hem igen, men Ville fick stanna kvar hos moster Linnea och kusin Ascot. Det har varit skönt med ett litet avbrott från storstan och alla måsten, men det är samtidigt attans skönt att komma hem till sina dagliga sysslor igen.

Idag är det lördag och mina lugor håller på att hoppa ur bröstet på mig. Inte så kul. Hostan är ännu inte över. Vi håller på att tvätta och emellan varven sitter jag och drömmer mig bort. Just nu kliar det i hela min kropp, jag vill inte bo kvar längre. Det är verkligen inte kul när man känner så. Det är inte lönt att städa ens, för vem bryr sig? Jag skiter i det för jag trivs inte här. När vi köpte lägenheten för 2,5 år sedan älskade jag den, men snabbt förändrades läget och jag har nu i 2 år försökt fly från denna råtthåla. När man har kommit in i det tänkandet så är det så svårt att rubba det negativa. Ja, det är en fin stor lägenhet, men nyrenoverat kök osv.. Men varje dag när jag travat upp för dessa 500 trappsteg och öppnar dörren så möts jag av ångest. Så ska det inte kännas. Nope. I vår ska vi flytta, jag bara måste, annars flyttar jag hem till mamma igen, hon har plats för mig och hundarna :)

Nej, nu ska jag vara bitter i min ensamhet istället för att spy ut det över er.

Tjing ;)

Inga kommentarer: