lördag 17 oktober 2009

Kanelbullar

Vi fick ett infall här hemma och började baka kanelbullar. Just nu jäser degen och vi har även förberett fyllningen. Idag gjorde vi på Johans vis med mandelmassa i, och även kardemumma. Jag brukar (låter precis som om jag brukar baka, det händer typ aldrig) bara ha kanel, smör och socker och jag brukar heller inte göra en smet av allt utan kletar på när jag kavlat ut degen. Vi är alla olika :)
Jag är så hungrig att jag snart har kramp och efter kanelbakningen så är det mat på gång.
Imorgon är det familjemiddag hos Johans föräldrar och alla är samlade men eftersom vi inte kan lämna Ville så får jag stanna hemma med honom och ha mys. Nino följer med Johan så han blir säkerligen glad. Så nu sitter jag här och tittar rundor på internet om det finns någon trevlig film jag kan se i min ensamhet.
Idag är jag seg, en riktig söndag faktiskt..

Inga kommentarer: