tisdag 6 oktober 2009

Sista dagen som en riktig hane!

Nu börjar det närma sig för Nino, imorgonbitti åker jag och lämnar honom hos veterinären och på eftermiddagen är han fit for fight igen. Han får inte slicka på såret på typ 10 dagar och veterinären rekomenderar att han ska ha en strut. Nino kommer aldrig att ha en strut (eller heter det tratt?) runt halsen, så jag kommer alltså få sitta bredvid honom varje sekund i 10 dagar. Hallå där!
Idag var jag på stan med 2 av systrarna, vi gick mest runt och tittade i affärer, lunchade, drack kaffe osv. Mysigt tyckte jag! Efter det kilade jag hem, gick ut med hundarna, sen åkte jag och Johan till Mobilia. Jag fick en väska av honom i veckan med det blev lite fel så jag bytade och köpte en ny, samt en matchande plånbok - Tack Härlek! Vi gick även in i djuraffären och köpte en sele till Ville, den satt som en smäck. Perfa! Lättare att gå med honom nu, jag säger inte att det är lätt, bara lättare.
Nu ska jag lägga mig i nya lakan och läsa en bok. Underbart. Tidig morgon imorron.

Inga kommentarer: