torsdag 1 oktober 2009

Dag 2 med Mighty Greens

Igår var katastrof. Ögonen gick i kors runt 20-tiden och hoppet om att M.G skulle ge mig energi var som bortblåst. Jag tog mig en liten sovmorgon (05.55 istället för 0525) idag och kände mig allmänt seg i huvudet, hade iofs varit konstigt om jag känt annat vid den tidpunkten. Mina rutiner på morgoen är helt sjuka, allt går på räls när jag är själv. Mitt i all hast svepte jag ett glad med M.G och apelsinjuice, det smakade gräs även denna morgon.
Idag har jag inte varit i närheten så trött som jag varit under resten av veckan, jag träffade en kompis, köpte ett halsband till Johan för han känner sig allmänt nere, sen kom jag hem och började städa. Dammtorka, dammsuga, moppa golv, plocka undan, diska.. Vad fort det går när man väl e på G. När jag höll på att moppa golvet så satte sig Ville bredvid mig och kissade på golvet. Det tackar man för, hundjäkel (:
Praktiken gick helt utmärkt idag och jag älskar det! Jag fick hålla i en lektion helt själv när läraren var i ett annat klassrum, vi hade Nutidsfrågor (frågesport) och alla i klassen höll låda. Läraren kom in och skrek och då blev alla tysta som möss, när hon gick var det full rulle igen, och så fortsatte några gånger. När dagen var slut fick jag höra från några elever att jag var den bästa praktikanten dom hade haft och sa att dom var mycket vildare när de haft andra praktikanter. Kul att dom erkänner :) Imorgon är det sista dagen och det var varit en givande vecka. Jag har fått bra självförtroende och vet jag vad jag vill göra. Härligt!
Synd bara att jag har en gnällspik här hemma som drar ner mig i träsket. Men han blev glad för halsbandet, så det var ju kul.
Nu ska jag lägga mig i badet och läsa en bok. Jag har alltid en dröm om att ligga i ett bubbelbad i flera timmar med en bok och tända ljus runt mig. Men jag ligger i max 10 min. Jag har verkligen inte tålamod...
Inte mycket om hundarna idag! Nu sover dom. Ville åt jordgubbar i dag, Nino älskar frukt och bär, precis som sin mamma :)

Inga kommentarer: